baner przedszkole2

 

baner przdszkole8

 

baner przdszkole4

niezapominajki


Rekrutacja do przedszkola



Autochodzik

 

Piątaki w WORDzie...

 



 

################################

ROK  SZKOLNY  2017/2018

##############################

Realizując temat "Pasażer" zadaniem dla Rodzinki było wykonanie modelu pojazdu. Efektem końcowym jest wystawa pojazdów wykonanych wspólnie z Rodzicami "Przedszkolny Autosalon".



######################

,,Leśne Ludki’’ w salonie samochodowym Peugeot.

Dn. 18. 05. 2017r. dzieci z grupy IV odwiedziły salon samochodowy miejsce pracy taty Hani z grupy. Realizując program ,,Autochodzik” dzieci chciały dowiedzieć się czegoś więcej o budowie samochodu i jego wyposażeniu. Wprowadzeniem do wycieczki była pogadanka tematyczna ,,Po co są auta?’’, Jakie znają marki i modele samochodów?, Z czego składa się samochód?, Co oznacza- Dobre auto?, Szybkie auto?, Bezpieczne auto?, Jaki jest ich wymarzony samochód? W salonie tata Hani omawiając budowę samochodu- pokazał światła- zwracając uwagę na kolory, pasy bezpieczeństwa, pokazał kierownicę, deskę rozdzielczą, pedał gazu, hamulec, sprzęgło, skrzynię biegów. Podniósł także maskę samochodu i pokazał silnik. Na zakończenie wręczył dzieciom smycze z logo firmy Peugeot, kolorowanki i lizaki. Samo dojście do salonu było okazją do ćwiczenia chodzenia w parach a także dużą grupą po chodniku. Dzieci utrwaliły podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się jako pieszy w ruchu drogowym. Miały możliwość rozpoznawania i nazywania środków lokomocji, liczyły samochody osobowe, ciężarowe, rowery, motory , autobusy i inne pojazdy



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Grupa Biedronek w okresie jesiennym przypominała o zasadach bezpieczeństwa w drodze do przedszkola, na terenie przedszkola i w domu. Utrwalała zasady prawidłowych zachowań. W czasie spacerów utrwalane były zasady przejścia na pasach, omawiane były znaki drogowe i ich znajomość. Wspólnie z rodzicami wykonały prace przestrzenne. Do zadania podeszły bardzo sumienne. Prace wykonane były starannie i zawierały przejścia – zebry, domy sygnalizację znaki drogowe.



 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Grupa ,, Super Biedronki”- wykonała własnoręcznie odblaski na kurtki, zapewniając tym bezpieczeństwo poruszania się po zmierzchu. Utrwalane było bezpieczeństwo dzieci w drodze do przedszkola. Wykonały pracę plastyczną,, Pani Odblaskowa”. Odbyła się również pogadanka z rodzicami i dziadkami na temat bezpieczeństwa na drodze. Na temat bezpieczeństwa rozmawiamy zawsze przed wyjściem na spacer.



##############################################################

Autochodzik 2016r.

3.XI. 2016r. (czwartek) odbyło się szkolenie dla nauczycieli z programu ,,Autochodzik”. Z naszego przedszkola wzięła w nim udział pani Dorota Rogulska. Miejscem spotkania była siedziba WORD Olsztyn ul. Towarowa 17. W programie spotkania - wystąpienie pana Rafała Ziółkowskiego. Tematem było: Dziecko –jako uczestnik ruchu który powinien znać swoje obowiązki jako pieszy w ruchu drogowym. Zarówno ono jak i jego rodzice nie mogą dowiadywać się o tym na sali sądowej. Następnie uczestnicy spotkania podzieleni na zespoły starali się odpowiedzieć na zadane pytania. Odpowiedzi szukali w kodeksie drogowym- ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Po tym głos zabrał pan Mirosław Artczak – ekspert od rowerów , który opowiadał o zaletach podróżowania rowerem.

Na koniec głos zabrał pan Mirosław Wołowik. Przedstawił kolejną edycję programu Autochodzik, który w tym roku będzie przebiegał pod hasłem ,,Gotowi do drogi”. Z naszego przedszkola wezmą w nim udział dzieci ze starszych grup. Zadaniem każdej z grup jest wybranie nazwy zespołu związanej z ruchem drogowym i zarejestrowanie się na stronie Autochodzika.

W sesji jesiennej zespoły mają do zaliczenia 3 etapy:, ,Pieszy”, ,,Pasażer”, ,,Kierowca”. Kolejne etapy do zrealizowania od stycznia 2017r. :,,Odblaskowy Korowód”, ,,Zimowy test drogowy”, ,,Rodzinny autosalon”, ,Zawsze zapinam”, ,,Rowerowe początki”. Finałem programu będzie Autoriada.

W realizacji każdego etapu będą towarzyszyć dzieciom i rodzicom zadania dla rodzinki.

 

 ROK  SZKOLNY  2016/2017

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Autochodzik

Dnia 8 X 2015r. w Wojewódzkim Ośrodku ruchu Drogowego na ulicy Towarowej 17 miało miejsce szkolenie dla nauczycieli przedszkolnych z Autochodzika. Z naszego przedszkola wzięła udział p. Dorota Rogulska- koordynator programu. W programie spotkania była krótka prezentacja programu przez pana Mirka Wołowika. Głos zabrał też pan Mirek Artczak który promował rower jako środek transportu. W tym roku cała zabawa będzie się odbywała pod hasłem ,,Drogowy Rajd Edukacyjny”. Z naszego przedszkola w rajdzie wezmą 3 najstarsze grupy IV, V, VI. Opiekunami zespołów będą Iwona Włodarczyk jej zespół to ,,Odlotowe Biedronki” ,Gosia Machura jej zespół to ,,Bajkoludki” oraz Asia Serowska z zespołem ,,Piątaki- Autochodziaki’. Każdy zespół otrzymał kuferek rajdowy zawierający pomoce do wykorzystania w czasie rajdu . Znalazły się w nim zadania dla rodzinki, książeczki rajdowe, komplet naklejek-uśmiechów oraz materiały odblaskowe. Każdy kuferek znalazł swoje miejsce w Sali w kąciku specjalnie dla niego wydzielonym. Zadaniem dzieci było ozdobienie go, pokolorowanie a nauczycielki przykleiły herb miasta i nazwę zespołu.

Jesienią dzieci miały do zrealizowania 3 etapy:

1. Droga. W tym etapie zwracamy szczególną uwagę na różne formy podróżowania. Na przykładzie drogi- dom, pokazujemy, że na drodze jest miejsce dla każdego- pieszych, rowerzystów kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej.

2. etap Pojazdy. W tym etapie pokazujemy różnorodne pojazdy. Każdy z nich ma inną funkcję, wielkość, budowę. Koncentrujemy się na autobusie i tramwaju. Sprawdzamy jak wyglądają, dlaczego są takie duże.

3.etap Odblaski. W tym etapie przygotowujemy z dziećmi odblaski z folii odblaskowej. Po to żeby być widocznym na jezdni kiedy dni są coraz krótsze i szybko zapada zmrok.




ROK  SZKOLNY  2015/2016

 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Z pomocą zestawu autochodzika uczymy się zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym...

  

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

W  dniu  dzisiejszym  (05.03.2015) nasze  przedszkole  odwiedzili bardzo mili goście: Pan  Jean Pascal Assaily - ekspert Banku Światowego od kwestii BRD, Radosław Czapski - szef Projektu Banku Światowego, Krzysztof Piskorz -WORD Olsztyn. Goście zapoznali sie ze sposobem prowadzenia edukacji dzieci w zakresie bezpieczeństwa drogowego, szczególnie w zakresie praktycznych przykładów wykorzystania programów edukacyjnych i projektów dotyczących nauczania wychowania komunikacyjnego.

  

 &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Kolejny etap DROGOWEGO RAJDU EDUKACYJNEGO – „Pojazdy”. Zadanie dla Rodzinki wykonane!

&&&&&&&&&&&&&&&&

Pan Policjant uczy także naszych rodziców i dziadków....



&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Zamy różne pojazdy. Kiedyś będziemy kierowcami....

  

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Pokaz  sprzętu  policyjnego....

  

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 Wspólnie z rodzicami jedziemy rowerami do Gronit...



&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Pan  Bóbr uczy  dzieci.....

Jak co roku, do przedszkola zaprosiliśmy Pan Bobra, który pięknie nam tłumaczy zasady ruchu drogowego.... Dziękujemy za pomoc!!!!!

  

 &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

REALIZUJEMY PROGRAM EDUKACJI KOMUNIKACYJNEJ – AUTOCHODZIK. „Drogowy Rajd Edukacyjny” to hasło roku 2014-2015. Nasza nazwa to „Odjazdowo-bicyklowe biedronki”. Za nami pierwszy etap. Puzzelkowa droga wykonana! Odlotowo-bicyklowe Biedronki wystartowały.

  

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 DROGOWY  RAJ  EDUKACYJNY  -  to hasło roku 2014/2015

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

PODSUMOWANIE  NASZYCH  CAŁOROCZNYCH  DZIAŁAŃ  NA  AUTORIADZIE

Program  AUTOCHODZIK  realizowany jest w naszym przedszkolu już 5 lat. Dlatego też 17 czerwca 2014r, we wtorek, piecioro dzieci z grupy III wzięło udział w AUTORIADZIE. Miejscem spotkania była ERANOVA Miejsce Kreatywnej Aktywności. W skład zespołu weszły następujące dzieci: Hania K., Gutek W., Piotruś N., Wiktor W., Kacper L. Spotkanie miało charakter zabaw edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem na drodze. Na terenie obiektu były rozmieszczone Stanowiska Wiedzy, nawiązujące do Etapów  Rajdu. Dzieci układały puzzle - znaki drogowe, odgadywały odgłosy ulicy, układały odblaskowego ludka. Na zewnątrz dodatkowo były dwa stoiska plenerowe - policja i ratownicy. Na koniec wszystkie zespoły dostały okolicznosciowe medale. GRATULUJEMY! 

DZIĘKUJEMY  WSZYSTKIM  UCZESTNIKOM  PROGRAMU  EDUKACYJNEGO  AUTOCHODZIK  W  TYM  ROKU  SZKOLNYM  ZA  AKTYWNY  UDZIAŁ  W   REALIZACJI   POSZCZEGÓLNYCH  ZADAŃ.



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Etap IV „Autosalon - pokazowe pojazdy”

Wprowadzeniem do tego etapu był spacer w okolicach przedszkola. Dzieci liczyły samochody osobowe, samochody ciężarowe, rowery, motory, autobusy, które ich mijały. Następnym krokiem było wyjście na parking przedszkola. Tutaj rodzic z III grupy zaprezentował im swój samochód, omawiał jego budowę- pokazał światła, każde dziecko mogło usiąść w foteliku i zapiąć pasy. Rodzic także pokazał dzieciom silnik, pedały gazu, hamulec, sprzęgło. W przedszkolu na karcie „ Autosalon” dzieci uzupełniały rysunek – określały jakie pojazdy poruszają na czterech a jakie na dwóch kołach. Dzieci wraz z rodzicami z grupy III przygotowały pojazdy na podstawie o wymiarach 30x40 cm.

Pojazdy były piękne. W przedszkolu w korytarzu zrobiliśmy przedszkolny autosalon.



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Etap III „ Ale blaski- widzenie w ciemności”

Etap III rozpoczęliśmy od zabawy badawczej „Czy odblaski świecą?”- Miejscem zabawy była piwnica przedszkola. Następnie wspólnie z rodzicami dzieci projektowały swój odblask, który przynieśli do przedszkola. Wypełnione zadania karty- wraz z odblaskami znalazły się na wystawie przedszkolnej.



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Etap II   Automiarka.

Wprowadzeniem do II etapu ,, Automiarka ” było wyjście z dziećmi na parking przedszkolny.

Sprawdzeniu, co każdy z nas widzi stojąc przed samochodem. Na tym etapie dzieci słuchały płyty,,Odgłosy ulicy” i w grupach przeprowadzałyśmy quiz,, Kto więcej rozpozna dźwięków”. Podczas spacerów dzieci zatrzymały się na chodniku zamykały oczy i odgadywały, jaki pojazd przejechał. Oglądały też film z płyty,,Spongebob”. W przedszkolu dzieci wykonywały wspólnie z panią nauczycielką I część zadania dla rodzinki. Zaznaczały światła, które jest najwyżej oraz samochód, który stoi najbliżej.

Wspólnie z rodzicami dzieci z grupy III, II i VI przygotowały automiarki w domu. W przedszkolu dzieci wraz z panią wykonały przykładową automiarkę, zaznaczając wzrost wszystkich dzieci i pań. Następnie zrobiłyśmy wystawę z przyniesionych automiarek przez dzieci i rodziców.



 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Etap I Alfabet - Drogowe zasady

Rozpoczynając nowy rok szkolny prawie każda grupa realizowała temat związany z ruchem drogowym np.   ,, Bezpieczna droga do przedszkola”. Odbyły się spacery na pobliskie skrzyżowanie. Dzieci obserwowały ruch uliczny: kierowców, rowerzystów, pasażerów.

Poznawały znaki drogowe, co oznaczają, gdzie je można spotkać itd. Za pomocą zestawu Autochodzik dzieci odgrywały sceny z uczestnikami ruchu drogowego –piesi, kierowcy, pasażerowie. Rozdane były karty zadania dla Rodzinki. Po przyniesieniu kart do przedszkola, zrobieniu listy zbiorczej,kto wygrał? Piesi? Auta? W każdej grupie...

W grupach: II odbyły się dwa spotkania z panem policjantem a ponadto dzieci z grup starszych V i VI zbudowały makietę miasteczka 3D. Przygotowały domki, postacie pieszych, auta, rowery. Ustawiły wszystkie elementy na kartkach brystolu. Makieta miała swą wystawę na korytarzu przed grupą V.



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Przedszkolny Program Edukacji Komunikacyjnej AUTOCHODZIK

2-6 grudzień

Program edukacji komunikacyjnej poprzez zabawę uczy podstawowych zasad ruchu drogowego, przestrzegania zasad bezpieczeństwa na drodze.. Zapoznaje też dzieci z różnymi środkami transportu oraz wyjaśnia ich znaczenie dla życia i bezpieczeństwa ludzi. W naszym przedskolu realizujemy ten program od wielu już lat, zaczynając od najmłodszych dzieci. Wykorzystujemy w tym celu atrakcyjny zestaw pomocy "AUTOCHODZIK", w skład którego wchodzą miękkie auta, modele znaków drogowych, autobusy, oraz inne akcesoria.



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

12-22 listopada

Przedszkolny program edukacji komunikacyjnej AUTOCHODZIK  -  w  MISIAKACH



@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Autochodzik - program edukacji komunikacyjnej.
Organizatorem akcji wprowadzenia Przedszkolnego Programu Edukacji Komunikacyjnej w olsztyńskich przedszkolach jest WORD Olsztyn i Michelin Polska.
Przedszkolny Program Edukacji Komunikacyjnej ma na celu budowanie u dzieci świadomości zagrożeń, na które są narażone będąc uczestnikami ruchu drogowego, a także uczenie ich właściwych reakcji na napotkane niebezpieczeństwa.
Celem programu jest m.in. przygotowanie dzieci do bezpiecznego i samodzielnego udziału w ruchu drogowym, poprzez kształtowanie pożądanych nawyków, tj. zapinanie pasów, używanie odblasków, znajomość znaków i podstawowych zasad ruchu drogowego.
W realizacji programu wykorzystujemy zestaw edukacyjny „Autochodzik”.
Jest on dostosowany do percepcji i poziomu rozwoju ruchowego dzieci w wieku 3-6 lat.
Daje szerokie możliwości nauki ruchu drogowego poprzez zabawę, a w szczególności pozwala na:
-tworzenie warunków sprzyjających poznawaniu i przestrzeganiu zasad ruchu drogowego w celu podwyższenia bezpieczeństwa własnego i innych,

-zapoznanie dzieci z różnymi środkami komunikacji i transportu oraz wyjaśnienie ich znaczenia dla życia i bezpieczeństwa ludzi,

-symulowanie sytuacji spotykanych w życiu codziennym - ulica, zebra, znaki drogowe, samochody ułatwiają dzieciom
-identyfikowanie, rozumienie i zapamiętywanie zdarzeń drogowych.

Program przewiduje współpracę z rodzicami. Propozycją jest m.in. korespondencyjny przekaz najważniejszych informacji.
Dzieci otrzymują „Zadania dla rodzinki”, czyli karty z ciekawymi ćwiczeniami do wykonania przez dzieci i rodziców w domu.
Rodzice uświadamiają sobie, że dziecko w wieku przedszkolnym:

-ma ograniczony zasięg widzenia – w wieku 6 lat poziom oczu dziecka znajduje się na wysokości ok. 105 cm, a sygnalizator jest na wysokości 2-3 metrów, aby go dostrzec dziecko musi unieść wzrok, a nawet podnieść głowę,
-postrzega ulicę w sposób statyczny i nie zdaje sobie sprawy, że na ulicy sytuacja zmienia się szybko – dziecko potrzebuje około 4 sekund, by rozróżnić samochód jadący od stojącego; dorosłemu czynność ta zajmuje 1 sekundy,
-ma trudności w ocenie kierunku i źródła z jakiego dochodzi dźwięk,
-ma słabą podzielność uwagi,
-uczy się poprzez naśladowanie zachowań osób dorosłych – ważne jest, by rodzice dawali dzieciom właściwy przykład i uzasadniali swoje postępowanie.


 

Nasza strona wykorzystuje mechanizm plików cookies. W plikach cookies zapisujemy informacje służące do prawidłowego działania funkcjonalności strony, w celach reklamowych i statystycznych.

Akceptuję mechanizm cookies na tej stronie

EU Cookie Directive Module Information